Sunday 2 September 2012

DIA



 Yea! ada new entry..
haks..
lama sgt xjenguk..
papepun..

slmt hari raya sume...
maaf zahir batin..
taqabbalallah minna waminkum
taqabbal ya karim...






accident,,
jatuh motor ketika membelok dekat majlis perbandaran nilai..
dan sekarang aku trauma dgn brek..
kaki da jd mcm org kna kencing manis..
huks..
xpe..bio oil ada..haha

am not going to story da rest of da tragic accident..
but I just wanna story how kind da people around me..
asmuni zumrah..dia yg hntar sy ke hospital..
menyamar menjadi pak sedara bila nurse da pikir macam2..

Dan DIA yg inginku ceritakan inii ialah dia 
dia yg sanggup berjalan dari kolej sutera indah ke MPN..
semata-mata kerana aku yg useless ni..
dia snggup berjalan pergi baiki kunci motor yg dah patah..
dia sanggup ke klinik nilai jalan kaki nak teman aku yg useless nie..
dan dia balik kksi semula bila dia tgk ak tiada d klinik itu..
semuanya dgn jln kaki..
dan jarak semua tempat tu bukan macam tesco dgn kksi..
bkn macam mmp dgn mydin..

sedih sbb menyusahkn smua org


bila aku balik ke kksi,
dia menunggu ku di bilik..
dia papah ak..

“kak,efa nk solat zuhur”
Dia papah ak ke bilik air..
Dia pastikan luka aku tak kena air..
Dia pakaikan aku telekung..

“kak,sakit..”
Dia tidak tidur di malam hari..
Dia menjaga aku setiap saat..
Setiap waktu..

“fa..akk nk g kelas..makan ubat taw”
Setiap hari dan setiap saat
Dia akn memastikan
Aku in a good condition..
Even dia lam kelas,
Dia tetap msj aku..tanya keadaan aku..
Bila dia balik dari kelas..
Dia belikan aku bubur..
Dia suapkan aku makan eventhough kaki aku yg luka..
Bukan tangan aku..




“boleh x tlg g hep,amek sume boring yg bkaitan dgn kewangan..”

“weh?! Ko tu sape nk mengarah aku?ingat cket ko jd jaksa sbb sape?
Dasar pompuan xtahu malu..dalam 1 saat je aku boleh haramkn sume esemen yg ak pnh bg ktko..”

Ahmad %%%$%#$#....
Dialah insan yang aku tak pernah sangka aku akan faced
Dis kind of person..
Insane yg buat ak menangis tak henti2 ble dihina olehnya..
Tp alhmdulillah..
Allah sedang mengajar aku
Bahawa tak semua orang itu baik..
Aku person in charge for motivasi sekolah di maip..
Aku ditaklifkn sbg pengarah program..
Tp aku terasa kelakar..
Sememangnya siapalah aku kan..
Eventhough aku pengarah program,
Aku xpnh diberi peluang tuk bercakap dihadapan..
Terkilan?
Yes..

Aku tidak pernah diberi peluang tuk membuat keputusan..
Ajk bawah aku yg berkuasa..

Am I dat coward sampai kepala aku dipijak?
 “iffah, gtaw pihak sekolah esk xde ceramah”
“iffah,gtaw pihak sekolah,esk xde majlis penutup”
“iffah,gtaw pihak sekolah esk kte balik kol8..”
“iffah,awak xboleh wt mcmnie!!..”
Siapa sangka aku diarah oleh ajk aku?
Siapa sangka aku kna marah oleh pihak sekolah?
Siapa sangka aku dipandang rendah oleh semua orang?
Siapa sangka aku ni xboleh harap?
Siapa sangka aku ini iffah nasuha?


sgt sebak...T_T


“efa..”
Dia panggil aku..
Dia pandang ke dalam mata aku..
Dan aku menahan air mata jatuh ddepan jaksa2..
Didepan cikgu2 sekolah maip..
Dan aku pergi pada dia..
Dia peluk dan gosok belakang aku..
Naik bas…
Balik nilai..

“chill out beb..prgram ko da abes da kan”
“cne ak nk b hepy?
Dia pandang aku..
Dia gosok belakang aku..
Dia sapu air mata aku..
Dia peluk aku..



Ya tuhan..
Dialah nur khadijah sahak..
Da one yg stand still beside me..
Stand still within me..

Ya tuhan..
Berilah kesihatan yg baik kpdnya..
Berilah kebaikan dan ketenangan kpd insan ini..




semoga dgn doa kalian membantu menguatkan sahabatku ini
menjalani apa jua ujian yg mndatang..
terima kasih..
jazakillah khairan jaza' 

4 comments:

  1. Dear....:(
    no need thank much to me bcoz of my kindness..
    thank much to ALLAH...
    Sdih ble bca ur posted..:(
    bydway,,speechless pn ada..
    Moga ALLAH berikan kekuatan juga pada awak...
    moga iktan ukhwah ini juga berkekalan hgga ke akhirnya...
    salam syg,,,rindu,,n kasih dr insan yg bernama KHADIJAH SAHAK...

    ReplyDelete
  2. dear =(

    i"m sory not being as kind as u r...

    i juz can love u bcoz of allah until da last..
    jazakillah tuk sume pngorbanan akk tuk efa

    may allah bless u..=)

    ReplyDelete
  3. touching nye...indah persahabatn dgn pengorbanan, bagaikan adik- beradik..untung ada sahabat mcm ni

    ReplyDelete
  4. athirah : alhamdulillah...sahabat tu mana2 ada..antara kte mampu tuk mjadi sahabat pd dia @ x..

    ReplyDelete